1. Подбор на имоти според конкретните нужди, желания и възможности на клиента.
2. Добрият агент работи само с малък/отбран кръг от клиенти по едно и също време, за да може да им подсигури персонално отношение. Той извършва ежедневен и ежеседмичен преглед на имотите на пазара от ваша страна, свързва се с най-добрите агенти относно техните “скоро излизащи на пазара имоти”, за да имате предварителна информация за тях, проучва имоти, които са притежавани от банка или с предупреждение за неизпълнение на задължения (ако има такива налични), така наречените „ къси продажби“.
3. Задава въпроси относно параметрите на желания имот – систематизират се задължителните/необходимите/желателни характеристики на търсения имот и се подреждат по важност. В нашия вариант на квалификацията имаме въпроси към купувача: Задължително/Би било хубаво/ Мечта.
4. Изяснява и градира чрез система от въпроси водещите ценности и цели на купувача, както и идентифицира страхове, притеснения, съмнения, лош опит и други.
5. Изготвя пазарен анализ и специализирана информация за състоянието и тенденциите на пазара – изготвя се “снимка” на моментното състояние в София и в определените желани квартали на база на скоро сключени сделки и друга текуща информация.
6. Експерт на пазара – ако Вашият брокер е експерт на пазара на недвижими имоти, той би разпознал качественият имот, както и добрата сделка от гледна точка на финансовите условия, вида имот и други допълнителни параметри. Виждайки потенциала за развитие на сделката, ценовите нива на предлагане, интензивността на търсене за района, както и много други фактори, той би могъл да проведе много ефективни преговори със собственика на имота, с цел подсигуряване на най-добри условия за Вас.
7. Професионален поглед върху минусите и плюсовете на квартала, блока и имота, както и на различните видове строителство.
8. Комплексно обслужване на купувача /юридически, финансови, технически услуги и други услуги/.
9. Съветване при избора на нотариус, финансова институция, оценителска компания, юридическа кантора, пропърти мениджър, кредитен консултант, счетоводител, данъчен адвокат, застрахователен брокер, строителен предприемач/главен майстор с бригада, интериорен дизайнер/архитект, строителен конструктор, почистваща фирма и др.
10. Работа с инвеститори и достъп до всички новостроящи се сгради на територията на града още на етап инвестиционно намерение, проект, в строеж и вече завършени СМР/РП. Имаме инфо от BCC.BG.
11. Достъп до платени специални регистри за различни видове информация -/ел. достъп до Агенция по Вписвания, BCC. BG, Естейт асистант, АГКК и др./.
12. Достъп до вътрешна информация за мотивацията на продавача, благодарение на установените партньорски отношения с колегите.
13. Агентът Ви осигурява спокойствие и сигурност, елиминира стреса и спестява време, нерви и средства в процеса на покупката на недвижим имот.
14. Емоционална привързаност – най-лошият съветник по време на преговорите е “емоцията”. Вашият ДЖИА-Консултант не е емоционално обвързан със сделката, няма да живее в имота, няма да настанява своето семейство. Всички тези лични емоции, носят огромна тежест през процеса на преговорите и могат да Ви струват много пари, или пък мечтаният дом. Вашият личен брокер има възможността да остане фокусиран през целия период на преговорите без да намесва лични мотиви и впечатление.
15. Вие купувате за себе си, а агента на купувача работи не само за текущата сделка, а и за последващите сделки с Вас, плюс препоръките към близки и познати, така че мотивацията му е да го препоръчвате и да установите дългосрочни взаимоотношения.
16. Съдействие при банково кредитиране с преференциални условия.
17. Отсяване на „набирателните“ и фалшивите обяви, както и разпознаване на некоректните практики от страна на агенции и физически лица.
18. Осъществяване процеса по менажиране на времето – организиране на срещи и огледи в удобно време за клиента, колегите и продавачите.
19. Провежда последващо интервю с купувача относно плюсовете и минусите на показаните имоти и предлага план за развитие в случай на интерес.
20. Договаряне на най-добрите условия за и след депозиране на имот /гаранция за намерение, стоп капаро и др./
21. Скрити разходи… Важно е да сте наясно с всички разходи – големи и малки – на достатъчно ранен етап. Те могат да бъдат в частта на “скрити” бъдещи пасиви, проблеми в състоянието на имота, при сключване на сделка, понякога се явяват такси за това или онова, които се промъкват между всичко останало. Агента ще ви информира за тях предварително.
22. Ще ви разяснява в детайли процеса по сделката – от стоп капаро, до предварителен договор, до изповядване, до въвод на владение. За всеки един етап ще бъдете информирани за технологията, структурата и рисковете в процеса, както и ще имате обратна връзка за развитието на нещата.
23. Въвод във владение. Остана още една стъпка преди да бъде пресечена финалната линия. В зависимост от начина на плащане и договорката между страните ще бъде определен момент за въвод във владение. За коректното въвеждане на купувача във владение на имота се изготвя протокол, който се подписва от страните по сделката. За купувача като ангажимент предстои смяна на партиди касаещи НАП и експлоатационните дружества. За нас – въвода във владение, е рождения ден за встъпване във вашия имот и крайната фаза за придобиване. Оттук нататък идват другите 2 фази, в които разграничаваме обект от субект.
24. Отпразнуване на сделката.
25. Следпродажбено обслужване, което показва разликата между успешните и средностатистическите компании.